کلاهبرداری در قالب کمک به بیماران سرطانی

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که در قالب کمک به بیماران سرطانی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد و گفت: جامعه ایران یک جامعه عاطفی است که کمک به همنوع در باورها و عقاید دینی و ملی آن جایگاه ویژه‌ای دارد. اما متأسفانه هستند افراد سودجویی که از همین وجه مثبت روحیه مثبت مردم سوءاستفاده کرده و دست به اخاذی و کلاهبرداری از مردم می‌زنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ اعتمادی در تشریح این خبر عنوان کرد: اخیراً یکی از مسئولان انجمن حمایت از کودکان سرطانی با در دست داشتن شکوائیه قضایی به این پلیس مراجعه و در اظهارات خود بیان داشت که به‌ تازگی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغاتی را به نام انجمن حمایت از کودکان سرطانی مشاهده کرده‌اند که با درج شماره کارت‌ بانکی و با سوءاستفاده از احساسات مردم اقدام به اخذ وجوهات از مردم می‌نمایند. این در حالی است که این انجمن هیچ‌گونه فعالیتی در فضای مجازی ندارد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پرونده اولیه تشکیل و مراتب به‌سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی متهم شناسایی و به این پلیس دلالت شد.

سرهنگ اعتمادی خاطرنشان کرد: متهمه که خانمی میان‌سال بود در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت که از درج تبلیغ در فضای مجازی اطلاعی نداشته و همچنین عنوان داشت که مدتی است از کارت‌ بانکی خود نیز استفاده نمی‌کند. در ادامه و با بررسی‌های بیشتر و انجام اقدامات تخصصی مشخص شد که فرزند متهمه اقدام به تبلیغ و انتشار شماره کارت‌ بانکی مادر خود در فضای مجازی می‌نموده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی فرزند متهمه به این پلیس انتقال داده شد که ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد اما نهایتاً در مواجهه با ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی در توصیه به شهروندان یادآور شد: والدین باید همواره مراقب رفتارهای فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی باشند و اقتدار لازم در جهت کنترل و نظارت آنها در فضای مجازی را داشته باشند. علاوه بر نظارت‌های دقیق و مستمر، با توجه به تغییر سریع فناوری و اضافه شدن امکانات و خدمات جدید در بستر فضای مجازی، والدین باید خود را با این فضا بیش‌ از پیش مأنوس کنند و آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *