مرد رویایی اینستاگرام “شیاد” از آب درآمد!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و اغفال در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: مجرم با خوش صحبتی رمز اینستاگرام شاکی را نیز در اختیار گرفته بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی اقدام به اخاذی از او کرده است.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی بسیار خوش‌صحبت و به ظاهر محترم آشنا شدم و روز به روز ارتباط ما با یکدیگر نزدیک‌تر شد تا جایی که این فرد کاملا اعتماد من را جلب کرد و کاملا مطابق مرد رویاهای من بود، بنده علاوه بر رمز اکانت اینستاگرامم، تصاویر خصوصی ام را نیز برایش فرستادم، بعد از گذشت مدتی درخواست های غیراخلاقی و نامتعارف وی شروع شد و تهدید می‌کرد اگر به او پول ندهم تصاویرم را علاوه بر صفحه خودم در کل اینستاگرام پخش می‌کند.

معظمی گودرزی گفت: کارشناسان متخصص پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. با تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ هرگونه جرمی را رد می کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار کرد صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدم و از عمل خود پشیمان هستم.

منبع: تسنیم

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *