دستگیری باند حباب ساز موجودی حساب بانکی

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری افرادی خبر داد که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت عنوان حباب ساز موجودی بانکی، از کاربران کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت: کارشناسان این پلیـس در پی رصد و پایش فضای مجازی به صفحاتی با عنوان حباب کارت بانکی در فضای مجازی برخورد کردند که گردانندگان آن با تبلیغات دروغین مدعی بودند که موجودی بانکی را  افزایش می دهند و هنگام اخذ رسید بانکی از دستگاه های کارت خوان موجودی افراد به صورت ظاهری و غیر قابل برداشت به مبالغ خیلی زیاد افزایش می یافت و کلاهبرداران می توانستند از این طریق مبالغ چند میلیارد ریالی از متقاضیان دریافت کنند.

وی افزود: حبابها برای کسب اعتبار کاذب توسط عده ای سودجو، رواج پیدا کرده است. کسانی که می خواهند با اعتبار کاذب افراد دیگر را فریب دهند و کلاهبرداری کنند چون این کار مصداق جعل اسناد بانکی می باشد قربانیان فکر شکایت به ذهنشان خطور نمی کند و کلاهبرداران اینترنتی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند یکی از متهمین کلاهبرداری در صفحات ذکر شده را شناسایی کنند. طی ردگیری های انجام شده، متهم به همراه ادله جرم در یکی اقامتگاه های شهر قم دستگیر شد و به منظور پیگیری سیر مراحل قانونی پرونده شان تحویل مراجع قضائی شد. در بررسی های فنی بر روی تجهیزات الکترونیکی متهم مشخص شد با افراد مختلفی در ارتباط بوده است که در خصوص جلب سایر متهمین اقدامات فنی انجام شد و در محل اختفای خود دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: برخی افراد با بهانه های مختلف در دام کلاهبرداری اینترنتی و یا اخاذی قرار می‌گیرند اما از آنجا که کار خودشان نیز غیرقانونی است از طرح شکایت خودداری می کنند و باعث می شود مجرمان اینترنتی در فضای مجازی با سوء استفاده از عدم آگاهی آنان اقدامات مجرمانه خود را ادامه دهند، لذا از شهروندان  خواستاریم به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند و مبلغی را به حساب این افراد واریز نکنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *