هنگام پرداخت آنلاین زکات فطریه مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در خصوص کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطریه گفت: با نزدیک شدن به عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، در شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان‌هایی تحت عناوینی از قبیل جمع‌آوری‌ کمک به نیازمندان، پرداخت فطریه، کفاره و غیره هستیم. حتی این احتمال وجود دارد که سایت‌هایی در این خصوص نیز راه اندازی شود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی‌اصغر افتخاری گفت: در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد.

وی افزود: برخی کلاهبرداران با سوء‌استفاده از احساسات مردم این فرصت را مغتنم می‌شمرند و با ارسال پیام‌هایی حاویی کمک‌رسانی به مردم اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی جعلی و با سوءاستفاده از عناوین دورغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌‌کنند.

وی افزود: همچنین کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت با ظاهری شبیه سایت‌ موسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آنها، از حسابشان برداشت غیر مجاز می‌نمایند.

سرهنگ افتخاری بیان کرد: برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام، بهتر است کاربران هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند. هموطنانی که قصد دارند فطریه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند از طریق موسسات شناخته شده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، اقدام نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *