کلاهبرداری اینترنتی با طراحی بدافزارها در قالب انواع فیلترشکن‌ها

رئیس پلیس فتا ایلام با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداری‌های اینترنتی با طراحی بدافزارها در قالب انواع فیلترشکن‌ها صورت می گیرد، به شهروندان هشدار داد: افراد سود جو از این طریق می توانند به راحتی به اطلاعات شخصی و خصوصی شما دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به اینکه امروزه شاهد این هستیم که کاربران از سنین مختلف از فیلترشکن‌ها بدون تحقیق در مورد سازنده آن، استفاده می‌کنند، اظهار داشت: سودجویان همواره با سوء استفاده از این وضعیت با طراحی بدافزارها در قالب انواع فیلترشکن‌ها سعی در دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و استفاده‌ کنندگان آن را دارند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: کلاهبرداران از راه‌های مختلفی مانند ارسال پیامک و لینک‌های آلوده و یا در قالب اپلیکیشن‌هایی به نام فیلترشکن، اقدام به انتشار فایل‌های آلوده خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام اظهار کرد: پس از نصب و اجرای این بدافزارها بر روی سیستم‌های کاربران، کلاهبرداران به راحتی می توانند به اطلاعات مختلف مانند فیلم‌ها و تصاویر مخاطبان و سایر اطلاعات شخصی و خصوصی افراد دسترسی پیدا کرده و با انگیزه‌های مختلف از اطلاعات به دست آمده سوء استفاده می کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، اپلیکیشن‌هایی را که تحت عنوان فیلترشکن‌ها ارائه می‌شوند، چندان ایمن نمی‌دانند چرا که پشتیبان آن‌ها مشخص نیست و معلوم نیست اطلاعات کاربران را در کجا و برای چه اهدافی ذخیره می‌کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *