خالی کردن حساب بانکی با ربات‌ها و ابزارهای صیغه یابی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم گفت: مدتی است افرادی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در تلگرام و اینستاگرام با انتشار تبلیغات دروغین تحت عنوان صیغه یابی با استفاده از تصاویر جعلی از پروفایل­‌های دیگران اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی موالی تصریح کرد: در این شگرد مجرمانه کلاهبردان از طریق ربات صیغه یابی یا دیگر ابزارهای صیغه یابی اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد میکردند. کاربران فریب خورده با نصب برخی ابزارهای صیغه یابی یا اجرای ربات جهت پرداخت حق عضویت به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می‌شدند سپس کلاهبرداران اینترنتی از این طریق، اطلاعات کارت بانکی آنان را به سرقت میبردند و از حسابشان مبالغی را برداشت می ‌کردند.

وى افزود:‌ طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد کلاهبرداران از طریق کانال‌ها و صفحات با اعضای بالا در تلگرام و اینستاگرام ابزارهای صیغه یابی مانند ربات و … را تبلیغ کرده و کاربران را جذب میکنند.

این مقام ارشد انتظامى ادامه داد: برخی از کلاهبرداران با انگیزه دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در دستگاه‌های رایانه‌ای مانند تلفن همراه، تبلت و … اقدام به انتشار اینگونه ابزارها در کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، در صورتی که در پس زمینه برنامه تبلیغ شده جاسوس افزارهایی وجود دارد که بعد از دانلود و نصب برنامه، دسترسی کامل از اطلاعات شخصی برای کلاهبردار ارسال می‌کند.

وى تصریح کرد: پلیس فتا در این خصوص متهمانی را در فضای مجازی شناسایی کرده که پس از رویت مستندات لازم به همکاری در ایجاد ربات و تبلیغ آن در گروه‌های و کانال‌های بالای ۵۰ هزار سپس تخلیه کارت‌ها اقرار نموده‌اند.

سرهنگ موالی ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی نیافتند و هیچ گونه نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود نصب نکند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *