برنده شدن در مسابقات رادیویی شگرد مجرمان سایبری است

جانشین پلیس فتا زنجان  گفت: امروزه با پیشرفت بانکداری الکترونیکی تقربیا عموم مردم از کارت‌های بانکی برای پرداخت‌های روزمره خودشان استفاده می‌نمایند لذا نیاز است کاربران و همشهریان برای پیشگیری از سوء‌استفاده کلاهبرداران ضمن بالا بردن سطح دانش و آگاهی در این حوزه،نکات ساده‌ای را رعایت نمایند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد سید احمد موسوی در مصاحبه زنده رادیویی با خبرنگار صدا و سیمای مرکز زنجان برنامه اخشاملار گفت: یکی از جرائمی که امروزه در موضوع کارت به کارت شایع شده و مبالغ بسیاری از هموطنان عزیز کلاهبرداری می‌شود از طریق تماس‌های تلفنی تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها مسابقات و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌باشد.

وی ادامه داد : این افراد با برقراری تماس تلفنی تحت عنوان برنده شدن جایزه سفر به عتبات عالیات در قرعه‌کشی در برنامه‌های رادیویی صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها مثل و مخابرات و وزارتخانه‌های مختلف از قربانیان درخواست می‌کند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند و با مراجعه افراد به دستگاه‌های خودپرداز با حرافی و اغفال و فریب آنها، ناخواسته و نادانسته تمامی موجودی حساب بانکی خود را به حساب فرد کلاهبردار منتقل می‌نمایند.

جانشین پلیس‌فتا زنجان درخصوص کلاهبرداری‌هایی که در خریدهای اینترنتی و پرداخت‌های آنلاین انجام می‌شود به‌ کاربران و همشهریان توصیه نمود: در پرداخت­‌های آنلاین از طریق درگاه­‌های بانکی به دستورالعمل‌های امنیتی آنها‌ توجه کنند و از سایت‌هایی خرید نمایند که حتماً دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران اینترنتی از طریق شگرد فیشینگ یا جعل صفحه درگاه پرداخت بانکی و طراحی صفحه‌ای مشابه درگاه اصلی و با تغییر جزئی در آدرس آن اقدام به فریب کاربران می‌نمایند، افزود: کاربران باید در خریدهای آنلاین خود مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند، که حتماً درگاه بانکی باپروتکل https استفاده کرده و به هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده نمایند.

‌این مسئول انتظامی به کاربران توصیه کرد: در خریدهای اینترنتی از کارت‌های اصلی ‌و دارای مبالغ زیاد استفاده نکرده و از کارت حاوی مبالغ جزئی استفاده نمایند و به صورت دوره‌ای رمز بانکی خود ( رمز اول و دوم) را تغییر دهند‌.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *