کلاهبرداری از طریق درج آگهی های کاریابی یا فروش زیر فی بازار

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری دو عامل کلاهبرداری با ترفند جدید “ کلاهبرداری کلان با پول های خرد” در فضای سایبری خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری عنوان کرد: با رصد و پایش فضای سایبری و همچنین در پی  دریافت تعدادی تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا خراسان رضوی کارشناسان متوجه کلاهبرداری با ارقام پایین شده که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی  ادامه داد : کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی موضوع دریافتند فرد یا افراد کلاهبردار با درج آگهی در شبکه اجتماعی تلگرام از کاربران می خواهند تا با واریز مبلغ ۳۸۰هزار ریال مشخصات خود را در دفتر شرکت ثبت کنند تا پس از انجام کار مشخص شده ای از جمله تایپ در نرم افزار word با گوشی و دعوت افراد به پیج و صفحات شبکه های اجتماعی ؛ حقوق و مزایای خود را دریافت نمایند.

این مقام انتظامی تشریح کرد: در بررسی های انجام شده کارشناسان دریافتند که مبالغ واریزی به چندین حساب دیگر انتقال داده شده و سرانجام صرف خرید شارژ و دیتای تلفن همراه شده است و پس از انجام یکسری فعالیت های فنی و پلیسی دو تن از افراد مرتبط با موضوع شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام مسئول گفت: با دستگیری دو متهم پرده از راز “درآمد تایپ کن پول دربیار و فروش شارژهای ارزان قیمت و زیر فی بازار” برداشته شد، متهمین که یک پسر جوان و زنی میانسال با رابطه نسبی بودند پس ازمواجه با ادله فنی؛ جرم خود را پذیرفته و اعتراف کردند با هدف کسب منفعت مالی نسبت به درج آگهی دعوت به کار با مبالغ کم، کاربران را فریب داده و با خرید شارژ و فروش آن زیر فی بازار به دیگر کاربران فضای سایبری قصد پنهان کردن هویت خود را داشته اند که با اظهار پشیمانی به همراه پرونده و مستندات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اعزام شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از سود جویان از طریق درج آگهی های کاریابی یا فروش زیر فی بازار در فضای مجازی با جلب اعتماد  کاربران؛ اقدام به کلاهبرداری می نمایند توصیه کرد : با رویت آگهی و دریافت پیشنهاد کاریابی اغوا نشده و قبل از واریز وجه یا انجام خدمات با انجام مشاوره و تحقیقات پیرامون  پیشنهاد دریافتی اصالت موضوع را بسنجند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *