کلاهبرداری و واریز وجوه سرقتی به حساب شاکی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام دستگیری کلاهبردار حرفه ای در حوزه خرید و فروش اینترنتی توسط پلیس فتا، توجه به هشدارهای پلیسی از سوی شهروندان را امری اجتناب ناپذیر در خصوص حفظ امنیت و کوتاه شدن دست مجرمان از فرصت هایی که شهروندان در اختیار آنها قرار می دهند ، دانست.

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری از وی و واریز وجوه سرقتی به حساب وی و مسدود شدن حساب بانکی اش رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در پی مراجعه این شهروند که در صنف طلا فروشی فعالیت داشت سه تن دیگر نیز با همین موضوع به پلیس فتا مراجعه و درخواست شناسایی عامل کلاهبرداری از خود را داشتند.

سرهنگ جهانشیری اضافه کرد: فرد کلاهبردار با واریز وجوهی که منشا سرقتی داشته به حساب چهار طلا فروش و سه داروخانه، سکه و طلا و اقلام دارویی گرانقیمت خریداری و توسط تاکسی اینترنتی کالاها را تحویل گرفته است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد : با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان سرنخ هایی از کلاهبردار سایبری بدست آمد و طی تحقیقات صورت گرفته متهمی در همین رابطه مورد شناسایی قرار گرفت که با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم جوان در مواجهه با ادله دیجیتالی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد ؛ با فعالیت در کانال های تخصصی اصناف در تلگرام سوژه های خود را دنبال و وعده فروش کالا زیر قیمت بازار را به مشتریان فریب خورده خود داده و وجوه کلاهبرداری شده را مستقیم به حساب تعداد ۸صرافی و ۲ داروخانه واریز و در برابر آن طلا و سکه و مکمل دارویی تحویل گرفته است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: با توجه به شگرد متهم تحقیقات در خصوص نحوه و تعداد کلاهبرداری شایان ذکر است متهم دارای پرونده باز در شهرستان جیرفت با ترفند کلاهبرداری در فضای سایبری می باشد.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران فضای سایبری هشدار داد: مراقب واریز وجوه با منشاء سرقتی به حساب خود باشید و هرگز معاملات حساس و با ارزش خود را در فضای سایبری با افراد ناشناس انجام نداده تا گرفتار عواقب و مشکلات بعدی نگردید.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *