هک و نفوذ به سیستم رایانه ای در پی رقابت شغلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با هک و نفوذ به سیستم رایانه‌ای یکی از شهروندان کلیه اطلاعات مهم او را سرقت نموده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سیستم رایانه‌ای وی هک شده و دیگر نمی‌تواند با پسورد خود وارد ایمیل و دیگر اکانت‌هایش شود، لذا بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس محرز گردید هکر با ارسال بدافزاری به نام کیلاگر و نصب آن بر روی سیستم قربانی توانسته کلیه اطلاعات مهم وی را به دست آورد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی لازم، متهم به هویت محسن.ب ۳۰ ساله ساکن اصفهان شناسایی و دستگیر گردید و انگیزه خود را انتقام جویی و رقابت‌های شغلی عنوان داشت.

به گفته وی بد‌افزار کیلاگر که هکرها ضمیمه فایل‌های انحرافی از جمله، عکس، فیلم، نرم افزار و دیگر فایل‌ها می‌کنند به صورت خودکار بر روی سیستم قربانی نصب شده و تمام اطلاعاتی که کاربر توسط صفحه کلید تایپ می‌کند، برای فرد هکر ارسال می‌گردد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه به ایمیل‌هایی که حاوی تبلیغات هستند به هیچ عنوان اعتماد نکنید و در صورتی که قصد نصب نرم افزاری را دارید از سایت‌های معتبر دانلود کنید به کاربران هشدار داد: صفحاتی که در حین خرید اینترنتی ناخواسته مقابل شما باز می‌شود ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

وی ادامه داد: در هنگام خرید اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیک سایت فروشگاه توجه کنید و بر روی لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید کلیک نکنید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *