نشر اکاذیب با هدف تسویه حساب

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب به‌ صورت ناشناس با قرار دادن بیانیه و انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت افراد شده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد احسان آنقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت شکایتی از یکی از شهروندان اراکی مبنی بر تهدید و ایجاد مزاحمت برای وی با انتشار مطالب خلاف واقع و کذب در یکی از  شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات پلیس، متهم که به‌ صورت ناشناس و در قالب ارسال پیام در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی می‌کرد، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی یادآور شد: در تحقیق از متهم، وی انگیزه خود از انجام این عمل مجرمانه اختلاف حساب مالی با شاکی و تسویه‌ حساب شخصی عنوان کرد.

سرگرد آنقی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

وی از شهروندان خواست: در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از درج هرگونه مطلبی علیه سازمان‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی خودداری کرده و در صورت مشاهده این‌گونه مطالب از کپی‌برداری و نشر آن در سایر گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *