مزاحمت برای دیگران در فضای سایبر به خاطر حس بدبینی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد علی سرحدی در تشریح این خبر گفتخانمی با مراجعه با پلیس فتا اظهار داشت مدتی است که فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی برای وی پیام‌های تهدید آمیز ارسال می‌کند و او را به داشتن رابطه غیر اخلاقی با یکی از همکاران خود متهم می‌کند که این امر موجب آزار و اذیت و بدبینی همسرش نسبت به او شده است.

این مقام  انتظامی با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص در پلیس فتا و پیگیری ماجرا افزود: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و فنی و همچنین مهندسی اجتماعی، دختر نوجوانی در این خصوص شناسایی و به این پلیس احضار شد.

وی گفت: متهم در توضیحات خود بیان کرد مدتی پیش در لیست دوستان پدرم در شبکه اجتماعی پروفایل شاکی را دیدم و چون همکار پدرم است گمان کردم که رابطه خاصی با وی دارد و می‌خواستم با اینکار او را تهدید و از ادامه این کار منصرف کنم.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  از ازجاع پرونده متهم نادم، به مراجع قضایی به منظور رسیدگی به جنبه عمومی جرم خبر داد و در تشریح جرایم مزاحمت در فضای مجازی گفت: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون برخورد می‌شود.

سرگرد سرحدی با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه هاست، افزود: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم بود و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *