مالک اصلی مقصر هرگونه سوء‌استفاده از سیم کارت است

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی از شناسایی فردی خبر داد که با استفاده از سیم کارت فرد دیگری اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام برای دیگران کرده بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه اجتماعی تلگرام با انتشار پیام‌های توهین‌آمیزی نسبت به بنده موجب ایجاد مزاحمت برای من و خانواده‌ام شده‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده، متهم مورد نظر شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده، متهم اعلام داشت که بنده چندی پیش با نفری آشنا شده و سیم کارت خود را در اختیار وی گذاشته بودم و از مزاحمت‌های ایجاد شده برای دیگران هیچ اطلاعی ندارم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با بررسی‌های صورت گرفت مشخص گردید که متهم اصلی با ترفندهایی سیم کارت تلفن همراه وی را گرفته و با ایجاد اکانتی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای مخاطبین وی نموده است.

وی در این خصوص گفت: به هیچ وجه سیم کارت تلفن همراه خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهید، زیرا هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: در صورت فروش و واگذاری سیم کارت‌های خود به دیگران، مخاطبین و شبکه‌های اجتماعی فعال بر روی آن‌ها را به سیم کارت دیگری انتقال داده و یا به طور کلی آن‌ها را حذف نمایید.

وی گفت: برابر قانون جرایم رایانه‌ای هر گونه مزاحمت در بستر فضای مجازی برای دیگران جرم تلقی شده و مجازاتی مانند حبس و جزای نقدی برای خاطیان در نظر گرفته شده است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *