فیشینگ، مهم‌ترین شگرد کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتا هرمزگان عنوان کرد: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: در پی مراجعه یک نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار کارآگاه مهندسین این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اطلاعات حساب شاکی از طریق درگاه جعلی بانک (فیشینگ) به سرقت رفته بود، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد مجرم سایبری پس از دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی، مبلغ بیست و پنج میلیون ریال را طی سه مرحله برداشت کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای “م.غ” شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ علی اصغر افتخاری با اشاره به اینکه پرونده در حال پیگیری و بررسی بیشتر می‌باشد، گفت: در بازجویی به‌ عمل آمده، متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و مشخص شد که از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت افرادی که در این سایت همسریابی ثبت‌ نام کرده‌ اند اقدام به برداشت غیر مجاز کرده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان متذکر شد: شهروندان تحت هیچ عنوانی اطلاعات کارت خود را در چنین سایت هایی که همگی جعلی بوده و جهت کلاهبرداری طراحی شده‌ اند قرار ندهند چرا که ممکن است از حساب آن ها سوء استفاده شود.

وی با بیان اینکه سایت های همسریابی به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌ اعتماد نیستند، ادامه داد: مجرمان اینترنتی با استفاده از روش‌ های جدید و تبلیغات دروغین سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران را دارند بنابراین شهروندان باید هوشمندانه در این فضا حضور پیدا کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *