فعال‌سازی پیامک کارت های بانکی راهکاری برای جلوگیری از سرقت اینترنتی

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: فعال‌سازی سیستم پیامکی کارت‌های بانکی یک راهکار مناسب در جهت اطلاع از گردش‌های مالی حساب بوده و از برداشت‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، سرهنگ حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب او سرقت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده و تمامی تراکنش ها در قالب خرید شارژ تلفن همراه صورت گرفته است.

کوره‌بلاغی تصریح کرد: به همین خاطر با به‌کارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به‌عمل آمده به بزه انتسابی معترف شده و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از چنین جرائمی، فعال‌سازی سیستم پیامکی کارت‌های بانکی یک راهکار مناسب در جهت اطلاع از گردش‌های مالی حساب است تا به محض وقوع هرگونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف، به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *