فروش امتیاز وام شگرد کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با تبلیغات کذب در فضای مجازی تحت عنوان فروش امتیاز وام، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان فروش امتیاز وام از آنها کلاهبرداری نموده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که در سایت دیوار و یا شیپور موردی را مشاهده نمودند که در آن فروش امتیاز وام به آگهی گذاشته شده بود، لذا با آن فرد تماس گرفته و او نیز بابت فروش امتیاز وام خود مبلغ ۲۰۰/۰۰۰ تومان به عنوان پیش پرداخت از قربانی خود دریافت می‌کند، لیکن پس از دریافت وجه دیگر تلفن خود را جوابگو نبوده است.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: با جمع آوری شواهد و انجام تحقیقات فنی و تخصصی نهایتاً متهم به هویت مهران.ف ۴۰ ساله شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیسی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب منفعت عنوان داشت و همچنین به کلاهبرداری از ۱۲ نفر از شهروندان به این شیوه اعتراف نمود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از این آگهی‌ها می‌تواند منشاء کلاهبرداری باشد و نباید به سادگی آن را باور کنیم و به یاد داشته باشید برای خرید امتیاز وام حتماً باید با بانک مربوطه مشورت لازم را انجام دهیم زیرا بعضی از وام‌ها امکان واگذاری امتیاز به افراد غیر را ندارد.

وی افزود: همیشه در صورتی که قصد خرید کالا و یا خدماتی را داریم تا زمانی که آن را کاملاً دریافت نکرده‌ایم پولی بابت آن به عنوان پیش پرداخت نپردازیم.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *