شهروندان از فروشگاه‌های اینترنتی ‌مجاز خرید نمایند‌

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به اینکه برخی از سارقان با سوءاستفاده از برنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی‌، اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کنند از شهروندان خواست ‌به تبلیغات دروغین و فریبنده ‌موجود در فضای مجازی بی‌اعتنا باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا گفت: گسترش دنیای الکترونیک، در کنار آن‌که نتایج مثبتی داشته، راه را برای سوءاستفاده‌گران و خلافکاران نیز هموار کرده ‌و آن‌ها می‌توانند در پسِ هویت‌های جعلی و مجازی، آسان‌تر از قبل مرتکب تخلفات و اقدامات غیرقانونی خود شوند.

وی افزود: سایت‌هایی با خدمات رایگان و امکان درج رایگان آگهی که خرید و فروش کالاهای مختلف در دسته‌بندی‌های متعدد را بدون واسطه فراهم کرده و با تعبیه فضایی برای درج تصویر و توضیحات بیشتر، درک خریدار از محصول تبلیغ  شده را بیشتر می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: برخی از این سایتها و فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هم هستند ‌رسما‌ اعلام کرده اند که در قبال درج آگهی‌ها هیچ مسئولیتی ندارند و فقط «تلاش در جهت نشر آگهی‌ها با اطلاعات صحیح و درست می‌نمایند، اما نمی‌توانند صحت آگهی‌ها را تضمین نمایند و هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی‌ها برعهده نمی‌گیرند.»

سرهنگ پرسا اظهار کرد: اما فروشگاه‌هایی که فاقد نماد اعتماد الکترونیک  هم هستند متاسفانه ‌در حال فعالیت می‌باشند که به کاربران توصیه میشود از این فروشگاه‌ها ‌اقدام به خرید کالا‌ و واریز وجه نکرده و نیز اگر به دنبال خرید اقلام و کالای دست دوم هستند از فروشگاه‌های دارای ای‌نماد خرید نموده و قبل از واریز هر مبلغی اطلاعات دقیق و کاملی از فروشنده کالا کسب نمایند.

وی افزود: خریداران در خرید اموال دست دوم باید توجه داشته باشند که این اقلام را بدون فاکتور فروش یا کارتن خریداری نکنند و از صحت و سقم سلامت اقتصادی کالا اطلاع داشته باشند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *