عاملین فروش ماریجوانا در فضای مجازی به دام افتادند

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری دو نفر ازعاملین تولید، تبلیغ و فروش گیاه ماریجوانا در فضای مجازی و کشف کارگاه تولید در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ پاسدار علی اعتمادی با اعلام جرئیات این خبر گفت: با رصد و پایش مستمر در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، گروه و کانالی در شبکه‌های اجتماعی، شناسایی که اقدام به بارگزاری مطالب و انتشار تصاویری با عنوان تبلیغ گسترده روش‌های کاشت، نگهداری، استعمال و فروش علف ماریجوانا می‌نمودند.

وی افزود: برابر اقدامات بعمل آمده ماموران این پلیس، محل اختفای متهمان با هویت معلوم شناسایی شد و با هماهنگی قضائی و در اقدامی غافلگیرانه متهمان به تعداد دو نفر دستگیر شدند و به همراه تجهیزات مکشوفه شامل، ۷ عدد پنل ال ای دی، ۳عدد فن، یک دستگاه رطوبت ساز، یک دستگاه رطوبت سنج و مقداری بذر و گیاه ماریجوانا ضبط و به پلیس فتا دلالت داده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طی تحقیقاتی که از متهمان بعمل آمده هر دو نفر به بزه انتسابی خود معترف و هدف از این اقدام مجرمانه را کسب منافع مالی بیان داشتند لذا هر دو نفر بعد از سیر مراحل قانونی و تحویل مراجع قضایی گردیدند

سرهنگ اعتمادی هشدار داد: مصرف گل مخدر ماریجوانا ضررهای فراوانی همانند سایر مواد افیونی مانند شیشه و مخدرهای صنعتی دارد به طوری که با هر بارمصرف آن،ضربان قلب بالا میبرد و فرد احساس بی‌قراری می‌کند، و نهایتا عملکرد مغز مختل می‌شود، لذا از آنجایی که کاشت و برداشت گل مخدر ماریجوانا در کشور ایران برابر قانون جرم بوده در صورت مشاهده برابر قانون مجازات اسلامی برخورد می‌گردد.

وی ادامه داد: ماریجوانا مانند هر ماده مخدر دیگری به عنوان یکی از مواد مهلکی است که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد اما نگرانی بیشتر در مورد، کشت این گیاه است که با شرایط مختلف سازگار است و امروزه افراد مختلفی خواسته یا ناخواسته در دام پخش کنندگان بزرگ گرفتار و در گلدان‌های خانگی اقدام به تولید وکشت می‌نمایند. از طرفی نیز با هشدارهایی که در این خصوص از طریق نهادهای مختلف در رسانه‌ها اعلام گردیده باز هم مشاهده می‌گردد افرادی برای مصارف تزیینی از این گل استفاده می‌کنند و عده‌‌ای نیز با شناخت کامل و هدفمند آن را پرورش می‌دهند غافل از اینکه پلیس فتا به صورت مستمر در این حوزه فعال بوده و جهت سپردن مجرمان به دست قانون یک لحظه هم درنگ نخواهد کرد. سرهنگ اعتمادی همچنین در هشدار به خانواده‌ها گفت: مراقب فعالیت سایبری فرزندان خود باشید، چرا که بسیاری از سایت‌های و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مملو از اطلاعاتی است که می‌تواند سلامت جسم و روح فرزند شما را به خطر اندازد و یا اینکه وی را به دام اعتیاد بیندازد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *