سرقت هویت نتیجه عدم رعایت نکات امنیتی است

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی فردی که اقدام به سرقت اشتراک کاربری شاکی و تهدید وی به انتشار تصاویر شخصی‌اش نموده بودف خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در این‌باره گفت: شکسته شدن حریم خصوصی افراد از هر قشر و طبقه‌ اجتماعی، باعث ناامنی روانی و اجتماعی شده و می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد، لذا با وجود شبکه‌های اجتماعی که در سطح جامعه رواج پیدا کرده است شهروندان می‌بایست مراقب بوده و اطلاعات شخصی خود را در این گونه از فضاها به اشتراک نگذارند.

وی افزود: در همین راستا چندی پیش با موردی مواجه گشتیم که در آن فردی ناشناس اقدام به در اختیار گرفتن صفحه شخصی شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و تهدید وی به انتشار تصاویر خصوصی نموده بود.

سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: پس از اخذ پرونده و  انجام تحقیقات میدانی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و حسب دستور مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام انتظامی افزود: پس از بازجویی‌های فنی صورت گرفته و همچنین وجود ادله و مستندات جرم، متهم به بزه انتصابی معترف و بیان داشت، با انگیزه تفریح و سرگرمی اقدام به انجام این کار نمودم و با توجه به اینکه از قبل نام کاربری و رمز عبور  شاکی را در اختیار داشتم از این طریق دسترسی را از وی گرفته و سپس تهدید به انتشار تصاویر شخصی‌اش نمودم.

سرهنگ حسنوند در پایان بیان کرد: متاسفانه برخی از کاربران فضای مجازی خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در این فضا به اشتراک می‌گذارند و در این میان افرادی بدون رعایت نکات ایمنی اقدام به در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور به دیگران نموده که این امر موجب بروز مشکلات این‌چنینی برای آنها می‌شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *