استفاده از فیلترشکن‌ها امنیت کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد

رئیس پلیس فتا استان گلستان از کاربران خواست برای بهره‌گیری از محیط اینترنت در جهت ارتباطات و یا تهیه  محتوای مورد نیازشان‌، حتما به شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور  ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا در تشریح این خبر گفت: هر فناوری همراه با محاسن و دستاوردهای مثبت، ابعاد منفی و فرایندهای آسیبی مختلفی را به همراه دارد. یکی از این ابزارها اینترنت است که با ورود خود، جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل نموده و دسترسی سریع به اطلاعات و برقراری ارتباط بین افراد مختلف را تسهیل کرده است. ضمن اینکه اینترنت بسیاری از مشکلات علمی، پژوهشی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی را برطرف کرده در کنار این ابعاد مثبت، فرایندهای منفی این ابزار فناوری باعث سوء استفاده افراد فرصت طلب در زمینه‌های مالی و ترویج روند فساد اخلاقی و نیز امنیتی شده است.

وی افزود: یکی از ابعاد منفی اینترنت، دسترسی تمام افراد به هر نوع اطلاعات از تولید مواد مخدر تا برقراری ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی و ضد ملی و کلاهبرداری‌های مختلف گرفته تا برنامه‌های ضد اخلاقی و مستهجن است که روز به روز دامنه جدیدی پیدا می‌کند.

سرهنگ پرسا گفت: در کشور ما مطابق با قانون جرایم رایانه‌ای، برخی از  سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی‌ که محتوای آنها در تضاد با فرهنگ، عرف و قانون جامعه باشند فیلتر  می‌شوند اما  اخیرا با فیلتر شدن پیام رسان‌های خارجی  تلگرام که  نقشی تخریبی و ویران‌گر در بحث فرهنگ و نیز امنیت جامعه داشت جستجو و نصب  فیلترشکن در بین برخی از کاربران  امری عادی شده  که  این امر می‌تواند منجر به نفوذ یا دسترسی غیرمجاز به ‌سیستم‌های کاربر شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کاربران بدون ‌اطلاع از عملکرد فیلترشکن‌ها،‌آنها را بر روی رایانه و  تجهیزات هوشمند خود نصب می‌کنند  غافل از اینکه ممکن است این نرم افزارها یا لینک‌های همراه آن، حاوی بدافزار (ویروس، تروجان، جاسوس افزار، باج افزار و …‌) ‌بوده و  اطلاعات آنها را در معرض خطر قرار دهد.

سرهنگ پرسا به کاربران توصیه کرد: مراقب لینک‌های آلوده که حاوی بدافزار هستند باشند‌ و برای بهره‌گیری از محیط اینترنت در جهت ارتباطات و یا تهیه  محتوای مورد نیازشان،‌ حتما ‌به‌ شبکه های اجتماعی، پیام رسان‌ها و  پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور  ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *