دستگیری گرداننده پروفایل جعلی در واتس آپ

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با ایجاد پروفایلی جعلی در شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به فحاشی و ایجاد مزاحمت کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

سرهنگ محمد رضا فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده به شکایت شخصی به هویت معلوم، اهل و ساکن سمنان با موضوع توهین، فحاشی و ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی واتساپ، رسیدگی در دستورکار پلیس قرار گرفت .

وی ادامه داد: براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی و طی بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید مجرم یا مجرمین با استفاده از شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به ایجاد مزاحمت نموده بود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای شناسایی این متهم گفت: براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی و ادله دیجیتال جمع آوری گردیده توسط کارآگاهان پلیس فتا و انجام اقدامات تحلیلی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در پلیس فتا حاضر گردید .

سرهنگ فداییان افزود: متهم پس از حضور در محل پلیس فتا و مشاهده شواهد در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با شاکی و عمل مجرمانه بود که با مشاهده ادله‌های تکمیلی انکار ناپذیر دیجیتال لب به اعتراف گشود و بیان داشت پروفایل مجرمانه در اختیار ایشان می باشد.

این مقام انتظامی در خصوص انگیزه متهم گفت: طی تحقیقات تخصصی و پلیسی متهم انگیزه خود را اختلافات ملکی و انتقام از شاکی بیان داشت و با ایجاد پروفایلی جعلی در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به فحاشی و ایجاد مزاحمت برای شاکی نموده است.

این مقام مسئول به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی با تمام قابلیت های آن نباید محلی برای انتقام جویی، توهین، افترا و سایر اعمال مجرمانه گردد و کاربران فضای مجازی ضمن ارتقاء دانش سایبری خود اجازه سوء استفاده مجرمان را ندهند و براساس قانون با مجرمین سایبری نیز برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه توهین و فحاشی در فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *