دستگیری سه عامل نشر اکاذیب و هتک حیثیت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کردستان از شناسایی و دستگیری عاملین مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متاسفانه این مزاحمین اختلافات خود را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کشانده‌اند که این امر نه تنها ناپسند است بلکه از نظر قانونی جرم بوده و متهمین باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌فرامرزشاکری اظهار کرد: با ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج مبنی برایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از طریق پیام رسان‌های موبایلی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت، وی دبیر یکی از هیات‌های ورزشی استان می‌باشد که اشخاصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اقدام به انتشار یک عکس از وی و توهین و افترا و بارگذاری مطالب کذب بر علیه وی نموده‌اند که این امر سبب هتک حیثیت و به مخاطره افتادن آبروی نامبرده شده است‌.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا متهمان که سه نفر از اهالی سنندج و از ورزشکاران همان هیات ورزشی بودند، شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند و پیرامون موضوع پرونده از متهمین تحقیق، بدواً منکر قضیه بودند اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بیان داشتند، به دلیل اختلاف نظری که با ایشان دارند و به انگیزه انتقام جویی اقدام به ارسال پیغام‌های توهین آمیز برای شاکی نموده‌اند.

سرهنگ شاکری با اشاره به پرونده فوق گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده می‌شود با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *