داماد حساب بانکی را خالی کرد / برداشت‌های غیر مجاز در پی اعتماد به دوستان و آشنایان

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از برداشت‌های غیر مجاز در پی اعتماد به دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد، گفت: شهروندان باید به خاطر داشته باشند به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دوستان آشنایان نگذارند و در صورت اقدام حتما بعد از دریافت کارت رمز اول و دوم کارت را تغییر دهند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: در یکی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان شخصی که با سوءاستفاده از اعتماد پدر زن خود اقدام به برداشت غیرمجاز و اینترنتی مبلغی بیش از ۱۱ میلیون ریال از حساب بانکی وی نموده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: فردی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت مبلغی بیش از یازده میلیون ریال به صورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب ایشان برداشت گردیده در حالی که رمز دوم کارت خود را در اختیار کسی قرار نداده است لذا موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید فرد سارق اقدام به خرید اینترنتی نموده است لذا با بررسی خریدهای انجام شده، متهم که داماد شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید.

سرهنگ کریمی گفت: متهم در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و بیان داشت از اعتماد پدر زن خود سوءاستفاده و کارت بانکی وی را دریافت، رمز دوم آن‌را فعال کرده و سپس اقدام به خرید اینترنتی نموده است.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: برداشت غیر‌مجاز از کارت‌های بانکی که اصولا در قالب خرید ایتنرنتی صورت می‌گیرد، تنها با داشتن اطلاعات کارت بانکی مثل شماره کارت، تاریخ انقضاء،CVV2   و رمز دوم صورت می‌گیرد و هنگامی که فرد کارت خود را به هر دلیلی در اختیار دوستان یا آشنایان به همراه رمز اول قرار می‌دهد یعنی به فرد اجازه داده است برای کارت بانکی وی رمز دوم تعریف نماید و یا رمز دوم وی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: بعد از این مرحله است که شاهد برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی خواهیم بود. لذا به هیچ عنوان کارت بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار کسی قرار ندهید.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز اول و دوم خود را حتما عوض نمایید و از رمزهای ساده مثل تاریخ تولد، شماره شناسنامه و… غیره استفاده نکنید.

وی فعال‌سازی پیامک بانکی را نیز ضروری خواند و گفت: با فعال سازی پیامک شما از کوچکترین برداشت‌ها از حساب خود در اسرع وقت مطلع شده و در صورتی که این برداشت با اطلاع و اجازه شما نباشد به راحتی می‌توانید جلوی برداشت‌های غیر مجاز بعدی را با تغییر رمز دوم بگیرد. ضمن آن‌که مانع ضرر و زیان بیشتر شده و سریع‌تر می‌توانید پیگیری قانونی آن را انجام دهید قبل از اینکه مجرم تمام حساب بانکی شما را خالی نماید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *