حسادت عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: عامل انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی  شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فخرالدین توکلی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در شبکه اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهم در اعترافات خود بیان کرد، “حس حسادتی که به شاکی داشتم باعث شد تا با تصاویری که از او در اختیار داشتم در شبکه‌های اجتماعی پروفایلی ایجاد کنم و از این طریق قصد داشتم برای او ایجاد مزاحمت نمایم .

سرهنگ توکلی خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین معرفی شد.

رئیس پلیس فتا در توصیه به کاربران شبکه‌های اجتماعی گفت: از انتشار تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، چرا که این امر می‌تواند از سوی دیگران مورد سوءاستفاده قرار گیرد و برای کاربران دردسر ساز شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی در حافظه های قابل حمل نظیر فلش مموری، تلفن همراه و … خودداری کنند و همچنین از در اختیار قرار دادن تصاویر شخصی به سایر افراد حتی نزدیکان خود اجتناب نمایند چراکه امکان سوء استفاده از این اطلاعات وجود دارد.

سرهنگ توکلی در پایان در پایان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *