ثبت اولین شکایت رسمی از اپل به خاطر نقص Error 53

بعد از آن که روزنامه گاردین افشا کرد که اپل رسما کاربران آیفون ۶ اس را به خاطر تعمیر گوشی هوشمند خود نزد خدمات متفرقه به عمد با خطایی با نام Error 53 تنبیه میکند، اولین شکایت رسمی از این شرکت در سیاتل به ثبت رسیده است.
 
آی تابناک: بروزرسانی نرم افزاری اپل به iOS 9 که پاییز سال گذشته رسما عرضه شده است، چنانچه آیفون کاربران در بخش حسگر اثر انگشت و یا دکمه Home از نوع غیر اصلی باشد، منجر به از کار افتادن دستگاه به شکل کلی خواهد بود. در این میان برخی از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند، دستگاه های خود را نزد تعمیرکاران متفرقه تعمیر کرده بودند.
 
به همه فروشگاه های رسمی اپل نیز گفته شده بود تا به کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند گفته شود که هیچ کاری برای آنها نمیتوان کرد و همه آنها باید اقدام به خرید یک آیفون جدید کنند.
 
این ماجرا از زمانی آغاز شد که روزنامه گاردین برای اولین بار افشا کرد که تعداد بسیاری از کاربران آیفون وقتی به نسخه نهایی سیستم عامل iOS بروزرسانی کرده اند، با دستگاه هایی بدون استفاده و قفل شده روبرو شده اند. برخی مقامات قضایی در انگلستان نیز گفته اند اقدام اپل میتواند در این کشور مشابه یک جرم تلقی شود.
 
از سوی دیگر کمیسیون رقابت و مصرف استرالیا نیز از شرکت اپل خواسته است پیرامون این موضوع توضیح دهد و گفته است که در حال بررسی هرگونه نقض حقوق مصرف کنندگان در این خصوص است.
 
«دارل کوچران» وکیل حقوقی پرونده ای که به تازگی علیه اپل در سیاتل باز شده، اذعان کرده است: هدف اول در این پرونده این است که تمامی کاربران متضرر شده آیفون با گوشی های سالم خود مواجه شوند و البته این موضوع بدون در نظر گرفتن هزینه های گزافی است که طی این مدت انی کاربران به خاطر موضوع Error 53 متحمل شده اند.
 
وی در مورد بهانه اپل در خصوص امنیت گفته: اگر پای موضوع امنیت در میان است پس چرا این دستگاه ها تا قبل از بروزرسانی به نسخه جدید iOS به خوبی کار میکرده اند؟
468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *