تهدید به انتشار فیلم خصوصی و اخاذی در قبال درخواست‌های غیر اخلاقی

رئیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهمی که با اخاذی و تهدید در فضای مجازی اقدام به تجاوز به عنف نموده بود خبر داد و گفت: کاربران در دوستی‌های اینترنتی مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ستاد تورج کاظمی اظهار کرد: با وصول دو فقره پرونده به این پلیس مبنی بر تهدید و اخاذی و تجاوز به عنف موضوع در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای امر از شکات تحقیقات لازم انجام شد، احدی از شکات بیان نمود، ایشان در شبکه‌های اجتماعی با طرح دوستی و استفاده از عنوان دانشجوی دکتری از دانشگاه‌های کشور آلمان، با بنده طرح دوستی ریخت و پس از جلب اعتمادم، با فریب جهت گشت و گذار مرا به محلی خلوت در حاشیه شهر کشانده و با تهدید و ارعاب با من ارتباط جنسی برقرار نمود و بعداز اقدام شیطانی، با تهیه فیلم و عکس از من اقدام به اخاذی میلیونی می‌نمود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: درتحقیقات بعدی از دیگر شاکیه اذعان نمود متهم ضمن آزار و اذیت او، از وی نیز فیلم تهیه نموده و تا کنون مبلغ ۵۰ میلیون ریال از ایشان اخاذی نموده است.

سرهنگ کاظمی یادآور شد: متهم به کررات این اعمال را با بانوان دیگری انجام داده که همگی آنها به لحاظ ایجاد رعب و وحشت از سوی متهم حاضر به مطرح نمودن شکایت علیه ایشان نیستند.

این مقام مسئول گفت: با پیگیری پلیس فتا، متهم شناسایی و هنگامی که قصد خروج از کشور از طریق مرز هوایی را داشت در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و پرونده پس از تحقیقات لازم و با ادله کافی تحویل دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هویت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جعلی و دروغین است، به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این هویت‌ها را نخورده و در ارتباط با این افراد بسیار دقت کنند تا در دام شوم آنها گرفتار نگردند.

سرهنگ کاظمی تاکید کرد: قرار گذاشتن با دوستان اینترنتی که شناخت زیادی از آنها نداریم و شناخت ما فقط از طریق فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی است اشتباه می‌باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعتماد، ساده لوحی، طمع را سه ضلع مثلث وقوع جرم برشمرد و گفت: اعتماد به دوستان اینترنتی و قرار در اماکن خلوت می تواند برای کاربر دردسر ساز باشد.

سرهنگ کاظمی همچنین به کاربران توصیه کرد: والدین خود را از دوستی‌های اینترنتی مطلع نمایند و حتی‌المقدور از دوستی‌های مجازی چشم پوشی نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *