تا کنون ۴۷۰۰ کانال تلگرامی در وزارت ارشاد ثبت شده است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود ١١ هزار کانال و شبکه های اجتماعی در کشور گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ کانال از این تعداد در کشور ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمرتضی موسویان روز چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان به خبرنگاران در سمنان افزود: طرح ساماندهی کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۵۰۰۰ عضو و الزام آنها به ثبت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شده است.
وی با اشاره به مزایای ثبت این کانال ها و شبکه ها افزود: با انجام مراحل ثبت این کانال‌ها و گروه‌ها مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند. وی با اشاره به وجود بیش از ١١ هزار کانال‌ تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از پنج هزار عضو در کشور گفت: تنها کانال‌ها و گروههای ثبت‌شده اجازه تبلیغات دارند که تاکنون چهار هزار و ٧٠٠ کانال از این تعداد در کشور ثبت شده است.
موسویان یادآور شد: کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ثبت شده می‌توانند با درخواست از وزارتخانه مجوز تاسیس واحد فرهنگی دیجیتال بگیرند و از معافیت مالیاتی این شبکه‌ها و گروه‌های برخوردار شوند.
وی گفت: علاوه بر این‌ مزایا وزارتخانه خدمات دیگری نظیر تسهیلات کسب و کار، آموزش رایگان و … به آنها ارائه می کند. وی با بیان اینکه سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز می‌توانند پس از انجام فرآیند ثبت قانونی از این مزایا بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با هدف ساماندهی محتوای دیجیتالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.
رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بین این کانال ها، کانال های تلگرامی با بیش از نیم میلیون عضو نیز وجود دارد.
موسویان در خصوص وضعیت گروه‌ها و شبکه‌های زیر پنج هزار عضو گفت: از نظر وزارت ارشاد منعی برای ثبت این کانال ها وجود ندارد و برای ثبت این کانال‌ها و شبکه‌ها نیز آمادگی وجود دارد و پیشنهاد به فعالان این حوزه این است که آنها نیز کانال خود را ثبت رسمی کنند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی گفت:  ۶٧ درصد جرائم کشور مربوط به فضای مجازی و جرائم سایبری است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای سالم و ایمن برای کاربران و خانواده‌ها را از اهداف این وزارت خانه بیان کرد و گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال آینده تا حدودی به ایجاد یک فضای محدود سالم و ایمن برسیم.
468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *