برداشت ۱۰۰ میلیون ریالی در پی نصب یک اپلیکیشن

فرمانده انتظامى شهرستان خواف از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى از شهروندان در قالب نصب اپلیکیشن‌هاى ناشناس روى گوشى هوشمند خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ قربانعلى قربانى در تشریح خبر گفت: احدى از شهروندان شهرستان خواف جهت رسیدگى به شکوائیه خود با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا شهرستان خواف مراجعه نمود.

وی افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود عنوان داشت “بنده حدود ۲۰ روز قبل اپلیکیشنى را در گوشى هوشمند خود نصب نمودم و پس از آن یک پیام تبلیغاتى از طرف سایتى ناشناس که نرم افزارى را تبلیغ مىنمود برایم ارسال شد و با لمس لینک مذکور این اپلیکیشن نیز روى گوشیام نصب شد، بعد از نصب و راهاندازى نرم افزار مذکور جهت ارائه خدمات از بنده تقاضاى مشخصات کارت بانکى‌ام را نمود و پس از وارد کردن پیغام خطا داد. روز بعد ساعت حدود ساعت ۳ بامداد تعداد ۶ پیامک از بانک مبنى بر خرید اینترنتى به مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به گوشیم واصل گردید که طى آن فرد ناشناسى اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابم نموده و تقاضاى رسیدگى دارم”.

سرهنگ قربانى ادامه‌داد: با توجه به اظهارات شاکى رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت. ابتدا با بررسى‌هاى انجام شده مشخص گردید متهم اپلیکیشنى را طراحى نموده که وقتى بر روى گوشى نصب مى‌شود، براى فعال شدن برنامه از کاربر تقاضاى پرداخت درون شبکه‌اى مى‌نماید. لذا شاکى بدون توجه به جعلى بودن درگاه پرداخت، اطلاعات حساب بانکى خود را در نرم افزار مذکور وارد و این امر موجب ارسال اطلاعات حساب شاکى براى طراح اپلیکیشن گردیده‌است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از اقدامات فنى به عمل آمده مشخص گردید متهم وجوه سرقت شده را صرف خرید پول الکترونیکى (بیت کوین) نموده که با تلاش‌هاى کارشناس پلیس فتا، مجرم سایبرى در استان گلستان شناسایى و با اخذ نیابت قضایى دستگیر شد.

فرمانده انتظامى شهرستان خواف گفت: متهم که مردی۲۴ ساله و طراح سایت بود با طراحى نرم افزارى با موضوع اجتماعى ضمن منحرف نمودن ذهن کاربر و دریافت اطلاعات حساب وى اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب نموده است که پس از اعتراف متهم به جرم خود، وى به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا اعزام شد.

وی ادامه داد: بررسى‌ها در خصوص ابعاد جرم و تعداد مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ قربانى در پایان به کاربران فضاى سایبرى و گوشى‌هاى هوشمند توصیه کرد: اولاً براى دانلود برنامه‌هاى لازم و دلخواه به سایت‌هاى معتبر مراجعه شود. ثانیاً قبل از نصب هرگونه اپلیکیشنى در روى گوشى هوشمند خود از عملکرد نرم افزار موصوف مطلع شده تا گرفتار افراد شیاد در این فضا نگردند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *