برداشت غیر مجاز بانکی کودک ۸ ساله در پی عشق به اینترنت و بازى‌هاى آنلاین

فرمانده انتظامى شهرستان نیشابور گفت: کودک ۸ ساله عاشق بازی‌های اینترنتی آنلاین عامل برداشت غیر مجاز از کارت بانکی والدین خود بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ بیات مختارى در تشریح پرونده گفت: با توجه به دریافت گزارشى مبنى بر برداشت غیر مجاز از حساب شهروند نیشابورى‌، شاکى جهت دریافت مرجوعه قضایى به دادسرا و سپس براى تشکیل پرونده به پلیس فتا شهرستان نیشابور مراجعه کرد.

وی افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود به کارشناسان در خصوص نحوه برداشت غیر مجاز از حسابش اطمینان خاطر داد که هرگز کارت خود را به دست احدى نسپرده و حفاظت لازم در خصوص نگهدارى از کارت و رمز عبور آن را انجام داده است اما با این حساب مدتى است که به صورت سریالى مبالغى کسر و روز گذشته بدون هیچ علتى مبلغ ۳ میلیون ریال از حسابش برداشت غیر مجاز شده که با مراجعه به بانک متوجه شده این مبلغ صرف خرید اینترنتى شده است.

فرمانده انتظامى شهرستان نیشابور ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به ادله به دست آمده و بررسى‌هاى انجام شده مشخص نمودند عامل برداشت غیر مجاز مبلغ برداشت شده را طى هفت مرحله خرید اینترنتى صرف خرید بسته اینترنتى نموده است و با رد زنىهاى مربوطه عامل برداشت نیز شناسایى و با هماهنگى قضایى به پلیس فتا فراخوانده شد.

سرهنگ مختارى تصریح کرد: متهم کسى نبود جز پسر ۸ساله شاکى، که در حضور کارشناس زن انتظامى در پاسخ به سوال کارشناس گفت، انگیزه‌ام از برداشت‌های اینترنتی جهت نصب و اجرای بازی‌های مهیج و جنگی بر روی تبلت بوده که نیاز به بسته اینترنتى داشته است و با پى بردن به رمز اینترنتى پدرم من نیز با استفاده از کارت و مشخصات بانکى وى اینترنت تبلتم را شارژ نمودم.

این مقام ارشد انتظامى با بیان اینکه نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان از سوی والدین یک ضرورت است، تاکید کرد: رها کردن فرزندان در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی عواقب جبران ناپذیری دارد و مجرمان سایبری به راحتی می‌تواند از کودک ما سوء استفاده نمایند.

وی ادامه داد: قطعا در این پرونده اگر شاکی به غیر از خانواده کودک بود جلب رضایت شاکی یک ضرروت بود و در صورت عدم رضایت شاکی خانواده کودک با دردسر مواجه می‌شدند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *