باند رسید ساز جعلی در کرمانشاه متلاشی شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری اعضای باندی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: با مراجعه چند نفر شهروندان به پلیس فتا استان و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از درج آگهی با موضوعاتی مانند فروش گوشی آیفون، پی اس ۴ و فرش و غیره در سایت واسطه‌گر دیوار شخصی با آن‌ها تماس گرفته و پس از جلب اعتماد با ارسال رسید بانکی و بیان اینکه مبلغ را واریز کرده است و پیامک توسط بانک ارسال نشده است کالا را تحویل گرفته  لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی به‌عمل‌آمده مشخص شد کلاهبرداران از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده و جهت دریافت کالا از تاکسی‌های آنلاین و یا پیک استفاده کرده‌اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی این پلیس تمامی اعضای این باند که به‌صورت خانوادگی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ کسانی ضمن بیان اینکه متهمین به بزه انتصابی اعتراف کردند ، افزود: به دنبال بازرسی از منزل متهمین تعداد ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، یک فقره کارت‌بانکی، دو تخته فرش، یک عدد داشبورد کامل پژو پارس کشف و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نیز مورد توقیف قرار گرفت و به پلیس فتا منتقل شد .

سرهنگ کسانی در توصیه به شهروندان گفت: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کرده تا با واریز وجه  از انجام عملیات بانکی موردنظر اطمینان حاصل کنند  و سپس اقدام به تحویل کالای موردنظر به خریدار کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *