بازی مجازی که به تهدید به مرگ کشیده شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل تهدید علیه یکی از شهروندان در شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: مجرم با ایجاد یک بازی گروهی سوژه های خود را انتخاب می کرد و بازی را در راستای اهداف شوم خود پیش می برد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی جوان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای او مزاحمت ایجاد کرده و وی را تهدید به مرگ می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند شاکی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چند نفره در نهایت متوجه درخواست های نامتعارف برگزارکننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته تهدید به مرگ می شود و درگیر مزاحمت های شبانه روزی این فرد می شود.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص برای پلیس، مشخص شد این شیاد با ایجاد یک گروه سرگرمی در یکی از شبکه های اجتماعی و راه اندازی بازی های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم ها بودند اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آنها می کند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: باتوجه به اتمام تحقیقات پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه آرامش مردم خط قرمز پلیس است خاطرنشان کرد : متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این اقدامات را کسب مال اعلام کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *