دستگیری عامل ایجاد مزاحمت از طریق انتشار شماره همراه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی که با انگیزه سرگرمی اقدام به انتشار شماره تلفن افراد از طریق فضای مجازی می کرد، خبر داد.

سرهنگ دوم سالطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت شماره تلفن همراه بنده بدون اطلاع خودم در شبکه های اجتماعی منتشر شده که باعث ایجاد مزاحمت های تلفنی مکرر و برهم زدن آرامش روحی و روانی در زندگی بنده شده است که در این خصوص پرونده ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مبنی بر اطلاعاتی که از طریق مزاحمان خود کسب کرده بود و مستندات موجود، کارشناسان پلیس فتا توانستند عامل ایجاد مزاحمت را شناسایی و پس از هماهنگی های لازم با مقام قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ دوم سلطان آبادی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی متهم منکر هر گونه جرم انتسابی شد اما پس از مشاهده مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و ضمن اعتراف، انگیزه‌ خود را از این اقدام سرگرمی به جهت نداشتن تفریح عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه ها است، گفت: کاربران این شبکه ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، زیرا مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

مطالب مرتبط:  مزاحمت سایبری تفریح همسایه مجرم بود

مطالب مرتبط:  مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی به قصد سرگرمی جرم است

مطالب مرتبط: دستگیری مزاحم اینترنتی، انتشار شماره تلفن در شبکه های غیراخلاقی

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *