انتقام نافرجام پسر از پدر در فضای مجازی در پی ازدواج پنهانی

رییس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه علیرغم تذکرات مکرر پلیس فتا در خصوص اینکه فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام جویی و اخاذی نمی‌باشد بازهم شاهد این موضوع هستیم که افراد با بهانه‌های مختلف و شگرد‌های جدید اقدام به این امر می‌نمایند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حبیب اله رجبلی‌ از  شناسایی و دستگیری فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به انتقام جویی و اخاذی نموده بود، خبر داد  و گفت: مردی ۴۵ ساله با مراجعه به پلیس فتا و با ارائه مستنداتی اعلام نمود که در روز قبل شخصی ناشناس با شماره تلفن ناشناس با شاکی تماس و ایشان را تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی در فضای مجازی نموده و جهت انتشار نیافتن تصاویر شخصی شاکی درخواست مبلغ صد میلیون تومان در قالب پول اینترنتی (بیت کوین) ظرف ۲۴ ساعت نموده بود.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام نمود که این فرد ناشناس بیان داشته که  تصاویر شخصی را از طریق هک نمودن گوشی به دست آورده است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق صحت ادعای شاکی تایید و نسبت به شناسایی متهم اقدام و وی به این پلیس احضار گردید.

سرهنگ رجبلی گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی گردید و خود را فرزند شاکی معرفی نمود که پس از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار نمود. متهم در اظهارات خود بیان داشت که هرگز این کار را برای پول انجام نداده زیرا پدرش از لحاظ مالی او را در بهترین شرایط قرار داده و  انگیزه این اقدام را اینگونه بیان نمود که چند روز پیش  هنگامی که گوشی پدرش در اختیارش بوده متوجه ازدواج پدرش با زن دیگری گردید که این موضوع  برای  متهم بسیار ناراحت کننده بوده و به این کار مجرمانه اقدام نموده بود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس به کاربران فضای مجازی هشدار داد که فضای مجازی محلی مناسب برای انتقام‌جویی و انتشار تصاویر شخصی افراد نمی‌باشد و طبق قانون هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *