انتشار محتوا در فضای مجازی می‌بایست تابع قوانین این حوزه باشد

در قوانین کشور برای انتشار محتوا کذب و غیر واقعی و همچنین توهین و افتراء مجازات هایی در نظر گرفته شده است لذا انتشار محتوا باید با رعایت ملاحظات حقوقی و قانونی صورت گیرد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد: لازمه بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی رعایت الزامات قانونی‌ تعیین شده ‌و توجه به بایدها و نبایدهای تصریح شده در قانون جرایم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی می‌باشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا اظهار کرد: در بسیاری از کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در جهت نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی وضع شده تا مانع ‌از انتشار اخبار و محتوای کذب و جعلی در فضای مجازی شوند به طوری که مجازات‌های سنگینی نیز در خصوص انتشار محتوای غیرواقعی و جعلی در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: بسیاری از جرایم حوزه فرهنگی و  اخلاقی با عنوان توهین، هتک حیثیت و یا نشر اکاذیب در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد که انتشار مطالب و محتوای جعلی و غیرواقعی ‌مهم‌ترین ابزار و ‌علت وقوع این جرائم میباشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی بدون رعایت ملاحظات حقوقی‌ و قانونی اقدام به تخریب دیگر شهروندان می‌نمایند و با توهین و یا افتراء و طرح اتهام، سبب هتک حیثیت مخاطبان می‌شوند.

سرهنگ پرسا ادامه داد: شهروندان می‌بایست بدانند که در قوانین کشور، مجازات لازم برای منتشرکنندگان این محتوا ‌در نظر گرفته شده‌ و پلیس فتا با قاطعیت از قانون و شهروندان قانون‌مدار حمایت می‌کند و با هنجارشکنان این حوزه برخورد خواهد نمود.

وی تاکید کرد: شهروندان عزیز از انتشار اسناد و مدارک هویتی و اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری نموده و ‌در فضای مجازی به کسی توهین نکنند و مطالب خارج از عرف و غیرقانونی را در این فضا منتشر ننمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *