انتشار اکاذیب در فضای مجازی جرم است

سرپرست پلیس فتا استان گلستان از انتقام جویی در فضای مجازی به علت اختلاف حساب مالی توسط  شهروند گلستانی خبر داد و گفت: هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به نشر اکاذیب کند، مجرم محسوب می‌شود و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

به گزارش پلیس فتا، سروان صاحبکاران در تشریح این خبر اظهار کرد: اخیرا مرجوعه قضایی به این پلیس واصل که شهروندی ادعا داشت، فرد ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام  به نشر اکاذیب و همچنین تخریب اینجانب نموده، لذا در این خصوص خواهان پیگیری بود. شکایت شاکی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص گردید فردی با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالب و محتوای مورد ادعای شاکی می‌نماید که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا استان گلستان، نهایتا متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار گردید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با ادله غیر قابل انکار، اعتراف و هدف و انگیزه خود از انجام  این کار را انتقام‌جویی و تسویه حساب با شاکی عنوان نمود.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات متهم به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گردید.

سرپرست فتا استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی می‌بایست از درج مطالب و محتویاتی که توهین آمیز بوده و یا منجر به تخریب دیگران شود خودداری نمایند.

سروان صاحبکاران تاکید کرد: پلیس فتا با  کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به توهین یا انتشار اکاذیب بر علیه شهروندان نمایند مطابق با مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرایم رایانه ای، رفتار خواهد نمود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *