ارسال پیام‌های توهین آمیز در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  فردی که با ارسال پیام‌های توهین آمیز و غیراخلاقی در فضای مجازی به یکی از شهروندان موجبات آبروریزی و هتک حیثیت وی را فراهم آورده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی به طور پی در پی اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و ضد اخلاقی به وی می‌نماید بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بررسی اکانت شاکی متهم به هویت الناز.ف از اقوام نزدیک شاکی شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: فرد مذکور از شگردهای متعددی جهت مخفی نمودن هویت خود استفاده نموده بود ولیکن با هشیاری کارشناسان این پلیس و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی عامل فعل مذکور شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: متهم که در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت انگیزه خود را انتقام جویی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه نشر اظهارنظرهای توهین آمیز در صفحات، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران از نظر قانون جرم محسوب می‌شود، افزود: این موضوع در قانون جرایم رایانه‌ا‌ی نیز در نظر گرفته‌شده و پلیس فتا به‌عنوان ضابط قضایی موظف به رسیدگی و دنبال کردن اقدامات لازم برای رسیدگی به شکایت کاربران است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *