اخاذی از بانوان با شگرد درج آگهی جعلی کار در منزل

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه به بهانه کار در منزل خبر داد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند، اخیرا در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخصی به هویت نامعلوم که خود را خواستگار معرفی می‌کرد آشنا شده و با اعتماد بی‌جا، غافل از نیات شوم این مجرم، اطلاعات و تصاویر شخصی خودشان را برای وی ارسال کرده‌اند.

این مسئول انتظامی افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر وبه پلیس فتا انتقال داده شد. هم چنین ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم  وی نیز توقیف شد.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه ‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، اظهار داشت که با درج آگهی جعلی کار منزل در سایت دیوار و شیپور، شماره تماس قربانیان را استخراج و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ به بهانه خواستگار پس از جلب اعتماد آنها، با دریافت تصاویر خصوصی و تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی از شاکیان را داشته است که در نهایت توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

این مقام انتظامی  با بیان اینکه کاربران در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی قبل از هرگونه اقدامی از آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده اطمینان حاصل کنند، از انان خواست: فضای مجازی محل مناسبی برای ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد ناشناس نیست و امکان سو ‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات وجود دارد.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *