کشف پرونده کلاهبرداری با گردش مالی بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و احضار عامل کلاهبرداری با گردش مالی بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهم با ایده گیری از شگردی تجاری معروف به خرید و فروش طلای کاغذی اقدام به پولشویی می کرد.

سرگرد “احسان بهمنی” رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تشریح کرد: با مراجعه شخصی مذکر به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی،پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل و رسیدگی گردید.

سرگرد بهمنی بیان داشت: با بررسی های اطلاعاتی مشخص گردید یک کانال تلگرامی به عنوان مالک مغازه طلا فروشی اقدام به تبلیغات گسترده برای خرید و فروش صوری طلای آبشده کیلویی با دریافت مبلغ ۸ میلیون تومان برای هر کیلوگرم طلا به عنوان بیعانه برای کسر سود،زیان و حق کمیسیون بر اساس زمان توافق شده (هفتگی/ماهیانه) برای معاملات آتی مشتریان در گروه تلگرامی می کند.

 این مقام مسئول افزود: شاکی با مشاهده کانال تلگرامی و ارتباط با ادمین جهت احراز هویت سرانجام به واسط ربات معامله گر و اتاق های معامله برای چندکیلوگرم طلا با واریز بیعانه سهم های موبوطه را خریداری می کند،لیکن در زمان مقرر از طریق ربات درخواست دریافت سود فروش و مبالغ بیعانه را می کند که پاسخی دریافت نمی کند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با تحلیل جزییات تراکنش های یکساله حساب مقصد مشخص شد متهم ساکن تهران بوده و بیش از۱۹۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته است،در اجرای دستور مقام قضایی حساب مربوطه برای اقدامات تکمیلی با موجودی حدود ۶ میلیارد ریال مسدود و پول شاکی برگشت داده شد .

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد :این افراد سودجو با راه اندازی بورس صوری خرید و فروش حواله ای طلا ضمن ایجاد حباب کاذب در قیمت واقعی طلا،موجب بر هم زدن تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد نابسامانی در بازار و کسب سود‌های بی‌حساب و همچنین تعطیلی اکثر کارگاه‌های تولیدی طلا و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این صنف می شوند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *