واریز وجه به عنوان بیعانه برای خرید خودرو در فضای مجازی اشتباه است

رئیس فتا اصفهان در خصوص خرید و فروش خودرو و واریز وجه با عنوان بیعانه در بستر فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ مرتضوی رئیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: با توجه به افزایش قیمت تعدادی از اجناس و کالاهای سرمایه‌ای نظیر خودرو، زمینه مساعدی را جهت سود جویی و کلاهبرداری در فضای مجازی فراهم آورده است. بدین صورت که اخیراً افراد با ثبت آگهی فروش پیش از موعد حواله دریافت خودرو با قیمت پایین تر از عرف بازار در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی نظیر دیوار، شیپور و غیره اقدام به دریافت بیعانه از مشتریان نموده و سپس با جمع آوری مبالغ هنگفت متواری می‌ شوند.

مرتضوی ادامه داد: ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود، شهروندان می‌بایست پس از انتخاب خودرو و یا حواله ثبت نامی در سایت های واسطه گر اینترنتی، قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم و کیف خودرو و یا حواله و هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان از قرار گذاشتن با فروشندگان خودرو و یا حواله ثبت نامی در مکان‌های پرت و خلوت خودداری کرده و برای مشاهده خودرو و پرداخت پول آن در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *