عامل ایجاد توهین و مزاحمت در اینستاگرام، دستگیر شد

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب تهران عنوان کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد توهین قرار گرفته و فردی با فرستادن عکس‌های شخصی، وی را تهدید به انتشار تصاویر کرده، موضوع پس از کسب دستور از مقام قضایی مورد پیگیری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد همسر سابق شاکی بعد از گذشت یک سال در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به توهین و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی نموده است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا شهرستان ملارد، متهم به پلیس احضار و ضمن تفهیم جرم به وی مورد بازجوئی قرار گرفت که ابتداً  منکر موضوع بود امَا در  نهایت در مقابل ادله موجود به اقدام مجرمانه خود اعتراف و اظهار ندامت کرد.

وی افزود: متهم دستگیر شده اعتراف کرد که شاکیه بعد از جدایی جوابی به پیام‌هایم نمی داد و من به قصد انتقام جویی با سیم کارت به نام خود شاکی اقدام به ساخت اکانت اینستاگرامی کردم و تمام تصاویری که از ایشان داشتم برای مخاطبین وی ارسال کرده ام.

هشدارهای سایبری سرهنگ موسوی

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و در حین حال خطرناک است و حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول امنیتی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ موسوی بیان داشت :امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح افزایش یافته و با بهره گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند که اکثرا با انگیزه مالی،تهدید، تسویه حساب شخصی ، انتقام جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *