برداشت‌های غیر مجاز کارمند اخراجی از حساب بانکی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خبر داد و گفت: متأسفانه عدم رعایت نکات اایمنی در خصوص کارت‌های بانکی، باعث جرایم رایانه‌ای در حوزه برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی می‌شود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی‌ اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر برداشت از حساب به صورت اینترنتی، موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، فردی ناشناس با در دست داشتن اطلاعات بانکی وی، مبلغ سی میلیون ریال را از حسابش برداشت نمود. در بررسی صورت حساب شاکی مشخص گردید وجه در قالب انتقال اینترنتی از حسابش برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه مشخص گردید متهم برای ناشناس ماندن، از یک هویت جعلی برای کلاهبرداری استفاده کرده است؛ در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای م.خ شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا دلالت گردید.

سرهنگ افتخاری گفت: با حضور شاکی در این پلیس برای مشخص نمودن هویت فرد شناسایی شده مشخص گشت، متهم از کارمندان سابقش بوده  که به دلیل اختلافات به وجود آمده وی را از کار اخراج شده است.

این مسئول انتظامی بیان کرد: در بازجویی بعمل آمده، متهم با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و اظهار داشت از شاکی پرونده مبلغ سی میلیون ریال طلب داشته است و با توجه به اینکه اطلاعات حساب وی از جمله رمز دوم را در اختیار داشته است وجه مورد اشاره را به حسابی دیگر انتقال داده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان هشدار داد: شهروندان مراقب اطلاعات مهم بانکی خود باشند تا افراد سودجو از آنها سوءاستفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به افراد در فضای مجازی مشکلاتی بسیاری را برای کاربران اینترنتی به وجود آورده است، افزود: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند به راحتی به دیگران اعتماد نکنند و اطلاعات کارت بانکی از جمله رمز دوم را در اختیار آنها قرار ندهید.

سرهنگ افتخاری بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند تغییر رمزهای بانکی به صورت دوره‌ای کمک به سزایی در جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز بانکی می‌کند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *