اخاذی از سوی مشاور شبکه های اجتماعی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با به دست آوردن تصاویر خانوادگی و خصوصی یکی از شهروندان همدانی و تهدید به  انتشار آن در فضای مجازی اقدام به اخاذی از وی مینمود توسط پلیس فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی وی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیه طی چند روز گذشته با گرداننده یکی از گروه‌های مشاوره‌ای در شبکه‌ اجتماعی ارتباط داشته و آن فرد با سوء استفاده از اطلاعات محرمانه ارسال شده، اقدام به تهدید و اخاذی از وی نموده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در همین راستا و با هماهنگی مقام قضایی  متهم دستگیر که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی و کسب منافع مالی اعلام نمود.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با بیان اینکه عکس‌ها و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران حتی اقوام و دوستان نگذارید، گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی اشتباه است چرا که با این اقدام دسترسی دیگران به آن راحت می‌باشد و از این طریق می‌توانند برای افراد مزاحمت ایجاد نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *