اخاذی هکر بعد از رفع حس کنجکاوی

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با به دست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از شهروندان قصد اخاذی چند میلیونی از او را داشت توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی در تشریح این خبر گفت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصاویر شخصی و خانوادگی وی را به دست آورده و با تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قصد اخاذی ۲۰۰ میلیون ریالی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که هیچ اطلاعی از هویت فرد عامل تهدید نداشت عنوان کرد هیچ گونه عکس یا فیلمی نیز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاشته است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: با جمع آوری مدارک و مستندات و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت محبوبه.ل شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس فتا صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عکس‌های به دست آمده را حاصل هک کردن گوشی تلفن همراه شاکی عنوان و انگیزه خود را ابتدا کنجکاوی عنوان داشت اما زمانی که اطلاعات با ارزشی را به دست می‌آورد نیت خود را تغییر داده و قصد سوءاستفاده از قربانی خود را می‌نماید.

سرهنگ مرتضوی به کاربران توصیه کرد: از نگهداری و ذخیره عکس‌‎های شخصی و خصوصی بر روی وسایل قابل حمل از قبیل تلفن همراه، فلش مموری، تبلت و … اکیداً خودداری نمایید.

وی با بیان اینکه از اطلاعات شخصی موجود خود در رایانه‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید، گفت: بر روی اطلاعات محرمانه و شخصی خود رمزعبور قرار دهید تا مانعی برای دسترسی سریع و راحت دیگران به این اطلاعات باشد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *