ضوابط و مقرراتی که سایت های چت روم ملزم به رعایت آن می باشند

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از دادستانی کل کشور، در اجرای مواد ۳۲ و ۳۳ قانون جرایم رایانه ای و تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص ساماندهی اتاق های گفتگوی مجازی (chatroom) و جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه آنلاین کلیه تارنما های مذکور موظفند از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ ، حداکثر تا تاریخ ۹۳/۲/۱۵ نسبت به ثبت تارنمای خود در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی (samandehi.ir) اقدام و کلیه ضوابط و شرایط مشروحه ذیل را در اتاق های گفتگوی خود اعمال نمایند. بدیهی است پس از اتمام مهلت تعیین شده ، با کلیه چت روم هایی که فاقد شرایط ذیل باشند برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت

۱- در تمامی اتاقهای گفتگو ثبت نام و احراز هویت کامل اجباری می باشد و تنها اعضایی که شرح ذیل توسط مدیر احراز هویت شده اند قادر به فعالیت می باشد .

الف) احراز هویت از طریق ارسال ایمیل و یا پیامک بوده و فعالسازی آن توسط مدیر تارنما انجام می شود ، به نحوی که توسط یک ایمیل و یا یک شماره تلفن مشخص ، تنها یک کاربر منحصر بفرد امکان ثبت نام داشته باشد .
ب) ثبت نام کاربران مشروط به ارائه مشخصات در قالب یک فرم کامل اطلاعاتی می باشد و صحت شماره تلفن از طریق ارسال کد فعال سازی تائید و راستی آزمایی شود.
ج) تمامی اطلاعات ثبت شده توسط کابران می بایست به صورت کاملاً امن توسط مدیر ذخیره شده و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از آن به عهده مدیر سایت می باشد.
د) از ثبت نام ، با نام های کاربری مجرمانه جلوگیری بعمل آید.
هـ) ورود هرگونــه فعالیت کاربران بدون احــراز هویت و ثبت نام تحت عنــوان میهمان و یا عناوین دیگر ممنوع می باشد.

۲- مدیران تارنماهای اتاق های گفتگوی مجازی مکلف به رعایت مقررات ذیل می باشند :

الف) ناظر و مدیر فعال در کلیه ساعات فعالیت سایت حضور داشته و کاربران مختلف را حذف نماید، همچنین استفاده از هرگونه کلمات و عبارات غیراخلاقی ، تصاویر و صورتک های مجرمانه و انتشار محتوای مجرمانه در فضاهای اتاقهای گفتگوی مجازی ممنوع شده و از طریق فیلتر کلمات کلیدی نیز بطور خودکار از استفاده از اینگونه کلمات جلوگیری بعمل آید.
ب) استفاده از مصادیق دارای محتوای مجرمانه از جمله تگها ، اسامی ، عناوین ، تبلیغات و همچنین روش های نامناسب توسط دست اندرکاران تارنما برای افزایش بازدید و جذب کاربران به اتاق های گفتگو ممنوع می باشد و در صورت مشاهده بدون تذکر اصل سایت مورد پالایش قرار خواهد گرفت.
ج) چنانچه ناظران و رصد کنندگان کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در بازدید های سرزده از اتاق های گقتگو و با انتشار محتوای مجرمانه مواجه شوند مراتب را متذکر خواهند شد و در صورت تکرار تذکرات علاوه بر فیلتر سایت، علیه مدیر اعلام جرم خواهد شد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *