شناسایی کلاهبردار ارسال کننده پیامک جعلی سامانه ثنا

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری شخصی که با ترفند ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی (سامانه ثنا) اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان بروجن و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ مرتضی عسگری افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص گردید پس از دریافت پیامک مبنی بر مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی شاکی بدون توجه به اینکه این پیامک از یک شماره شخصی ارسال شده اقدام به باز کردن لینک و نصب اپلیکیشن پیشنهادی و در نهایت واریز وجه جهت مشاهده متن ابلاغیه کرده است لذا پس از گذشت مدت‌ زمانی ، شاکی متوجه برداشت مبلغ پانصد میلیون ریال از حساب خود شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قرار داده و به عنوان مطلع به این پلیس دعوت کردند؛ وی در تحقیقات به عمل آمده پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

توصیه های سایبری سرهنگ مرتضی عسگری

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیامک ارگان های دولتی هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود و همه هم وطنان عزیز باید توجه نمایند که قبل از باز کردن هرگونه پیامک و لینکی به شماره فرستنده آن توجه کرده و در صورت مشکوک و غیر منطقی بودن به هیچ وجه اقدام به باز کردن و وارد شدن به لینک نکنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس ‌فتا

نمونه شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی (هک حساب یا کارت بانکی) ا اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *