شناسایی و احضار عامل کلاهبرداری پیج جعلی فروش در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و احضار عامل کلاهبرداری پیج جعلی فروش در اینستاگرام خبر داد و گفت: بهترین شیوه مطمئن و صحیح برای خریدهای اینترنتی مراجعه به فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تشریح کرد: خانمی متأهل اهل شهرستان بندرعباس با ارائه مرجوعه قضایی اظهار داشت که به پیج اینستاگرامی فروش هنرهای بافتنی متعلق به خانمی هنرمند مراجعه کردم و زیر یکی از پست های تبلیغ پیج مذکور مبلغ محصول را پرسیدم،اما پس از دقایقی ادمین یک پیج دیگر با تصاویر مشابه پیج اصلی به واسطه دایرکت برای ارسال محصول مربوطه به من شماره کارت بانکی داد،پس از واریز و پیگیری موضوع متوجه کلاهبرداری شدم.

 سرهنگ افتخاری بیان داشت: با تحلیل های عملیاتی و بهره گیری از تجربیات پلیسی ،مشخص شد مالک پیج اصلی و جعلی متعلق به یک شخص است.متهم در پیج اصلی با انتشار تصاویر آتلیه ای یا کلیپ های جذاب از خود بدون رعایت پوشش مناسب به همراه محصول بافتنی و متن های احساسی اقدام به تبلیغ محصولات دستی می کند،همچنین شماره موبایل فروشنده و لینک کانال تلگرام فروشگاه مجازی در قسمت معرفی پیج اینستاگرام اصلی قرار گرفته بود،لیکن برای ناشناس ماندن از طریق پیج جعلی با شاکیه ارتباط و کلاهبرداری می کند.

این مقام مسئول افزود: سرانجام پس از مکاتبات و هماهنگی های قضایی،ضمن مسدودی حساب متهم، شخص مذکور به پلیس فتا احضار شد .

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت: متهم پس از مشاهده ادله و مستندات به جرم انتسابی اقرار نمود،بنابراین پس از عودت مبلغ شاکیه و تحقیقات تکمیلی پرونده متشکله به دادسرا ارسال شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بهترین شیوه مطمئن و صحیح برای خریدهای اینترنتی مراجعه به فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی است،بنابراین بهتر است جهت خرید از پیج های اینستاگرامی نخست از صحت و اعتبار شناسه های هویتی و ارتباطی فروشنده اطمینان حاصل کنید.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *