کلاهبرداری مالی در بستر سایت دیوار

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل کلاهبرداری مالی از شهروندان در بستر سایت دیوار خبر داد و گفت: شهروندان هنگام خرید در فضای مجازی از منابع معتبر اقدام به خرید کرده و فریب قیمت های وسوسه کننده پایین تر از عرف بازار را نخورند.

سروان محسن نادی، رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری مالی در فضای مجازی، پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این کارشناس انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی، مشخص گردید وی با مشاهده آگهی فروش دوربین عکاسی با قیمت بسیار پایین‌تر از نرخ بازار در فضای مجازی مبلغی به حساب فروشنده واریز کرده است و در ادامه فروشنده گوشی خود را خاموش نموده و پاسخگو نبوده است.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ایلام در ادامه گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل کلاهبرداری شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد همچنین پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

سروان نادی بیان داشت: شهروندان هنگام خرید در فضای مجازی از منابع معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خریداری کنند و قبل از مشاهده کالا و اطمینان از صحت و سلامت کالا هیچگونه مبلغی به حساب فروشنده واریز نکنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نمونه شکایت کلاهبرداری در سایت دیوار یا شیپور | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *