کلاهبرداری در پوشش تبلیغات فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی و لزوم انجام تبلیغات در فضای مجازی به‌منظور جلب مشتری، فروشندگان کسب و کارهای مجازی باید مراقب کلاهبرداران و شیادان سایبری باشند.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان اراکی با ارائه مرجوعه قضایی در زمینه‌ی کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی که در کسب و کارهای فضای مجازی مشغول به کار می‌باشد در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به‌منظور تبلیغ کسب و کار خود در فضای مجازی مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای شخصی واریز کرده است اما پس از آن فرد دیگر پاسخگو نبوده و متوجه کلاهبرداری می‌شود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: در ادامه با توجه به مستندات موجود و بررسی های تخصصی صورت گرفته، وجه سرقت شده از شاکی پرونده با رصد حساب های مجرمانه در نهایت مسدود و متهم اصلی پرونده شناسایی و به طی گزارش تکمیلی به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی با اشاره به بازگشت وجه کلاهبرداری شده به شاکی اراکی، افزود: به افراد ناشناس در فضای به هیچ وجه اعتماد نکنید و در صورتی که مثل پرونده‌ی تشکیل شده نیازمند تبلیغات در فضای مجازی بودید می‌توانید از طریق درگاه‌های مطمئن و شرکت ها و افراد شناخته‌شده اقدام نمایید و از واریز هرگونه وجه برای افراد ناشناس پیش از احراز هویت خودداری نمایید.

این مقام انتظامی در پایان ضمن هشدار در خصوص خریدهای اینترنتی بیان داشت: در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده ی فروشگاه هایی که در بستر شبکه های اجتماعی در حال فروش کالاهای خود می‌باشند توجه نکنید و خریدهای خود را از سایت های معتبر و دارای مجوزهای قانونی انجام دهید و به نماد اعتماد الکترونیکی سایت های فروشگاهی دقت کنید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *