مراقب کلاهبرداری در قالب فروش ارز مسافرتی باشید

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در قالب فروش ارز مسافرتی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان نموده است.

سرهنگ سید نظام موسوی، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت در پی آشنایی با فردی در گروه های تلگرامی برای یک شماره کارت مبلغ ۲۰ میلیون تومان ارز لیر واریز کردم اما با گذشت چند روز دیگر پاسخگو نبوده و ارزی برایم نفرستاد.

وی بیان داشت: با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته حساب های واسط و حساب مقصد با دستور قضایی مسدود گردید.

این مقام انتظامی تشریح کرد: در نهایت پس از تکمیل شدن تحقیقات افسران پی جویی جرائم سایبری، روشن شد که مجرمین از حساب های اجاره ای استفاده میکرده  و با احضار و شناسایی مالکین کارت ها و بررسی اظهاراتشان مشخص شد افراد به علت مشکلات مالی و اعتیاد کارت های خود را با چند واسطه در اختیار کلاهبرداران قرار داده و از حساب ایشان سوء استفاده صورت گرفته است.

سرهنگ موسوی در ادامه افزود: مجرمان سایبری با تبلیغات فراوان ارز ارزان در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی شهروندان را ترغیب به واریز بیعانه یا وجه برای خرید ارز می کنند و پس از دریافت بیعانه یا وجه، دیگر پاسخگوی مشتری نخواهند بود.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در پایان به مردم هشدار داد: نه تنها در این خرید سرمایه شهروندان به سرقت رفته، بلکه  ممکن است با فروش ارز تقلبی شهروندان و به همراه داشتن این ارزهای تقلبی خصوصاً در کشور دیگر می تواند برای آن ها دردسر آفرین باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *