کلاهبرداری به بهانه جذب نیروی کار

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی فردی که با درج آگهی جعلی استخدام نیروی کار به بهانه تبلیغات و افزایش بازدید از سایت های مشخص شده از متقاضیان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط شکات متعدد به این پلیس مبنی اینکه با مشاهده آگهی استخدام نیروی کار جهت بازدید از سایت با گوشی یا رایانه به صورت دورکاری با آگهی دهنده تماس گرفته اند و جهت پرداخت حق الزحمه نسبت به افتتاح حساب اقدام و در نهایت برای تشکیل پرونده و هزینه های ابتدایی مبالغی را از ۱۵۰ هزار تومان تا ۶۵۰ هزار تومان را به حساب فرد آگهی دهنده پرداخت کرده اند و پس از آن فرد آگهی دهنده پاسخگوی تماس آنها نبوده است، که رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهار شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارائه مزایای شغلی، وعده عودت مبالغ دریافت شده به همراه حقوق مزایای افراد جویای کار را در اولین حقوق پرداختی آنها ، داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و با رویت شواهد فنی به جرم خود چنین اعتراف کرد؛ که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی های جعلی جذب نیروی کار کرده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، شماره تلفن همراه خود را تغییر داده است.

سرهنگ جهانشیری به شهروندان وبویژه افراد جویای کار توصیه کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری کلاهبرداری مبالغ اندک ولی به تعداد انبوه است بنابراین با توجه به اهمیت موضوع از افراد جویای کار توصیه می گردد با مطالعه قوانین سایت های موصوف نسبت به نیات افراد مختلف هوشیار بوده تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *